Landstede Groep

Samen leren op onze

School

Je kunt op het Ichthus College Dronten rekenen op goed onderwijs. Maar we willen je meer meegeven dan alleen vakkennis. Als school willen we van waarde zijn voor onze omgeving en voor jouw ontwikkeling als mens en onze omgeving. We willen ‘samen groeien’.

Photo By Shanna Ichthus College28

Een fijne school

We vinden het belangrijk dat mensen elkaar kennen en zich veilig en vertrouwd voelen binnen onze school. We zijn een school met ruim 900 leerlingen, maar toch merk je dat niet direct. We werken met kleine eenheden. In een leerroute zijn het team en de mentoren samen verantwoordelijk voor hun leerlingen. We willen samenwerkend met de leerlingen en hun ouders/verzorgers zorgen dat ze na de middelbare schooltijd klaar zijn voor de vervolgstap: vervolgstudie of werk. Het gaat erom dat een ieder, samen met leeftijdgenoten, leert en zich ontwikkelt als mens in onze samenleving en een goede tijd bij ons heeft.

Ons logo

Ons logo verbeeldt waar we voor staan: een stevige basis vanwaar onze leerlingen kunnen groeien. Het staat ook voor de leerling die groeit en zijn weg in het leven zoekt. En voor de vrijheid en de kansen die leerlingen en medewerkers krijgen om volop te ontdekken, te ontwikkelen en samen te leren.